Franko-iberská unie

Z Tannenwald
Přejít na: navigace, hledání
Franko-iberská unie
 ?
Franko-iberská unie 2020.svg
Franko-iberská unie k roku 2020 s vyznačeným hlavním městem
Základní info
Hlavní město Bordeaux
Forma vlády konstituční monarchie
Král František III.
Měna 1 franko-iberský sol (FIS) = 100 lune
Jazyky franština, okcitánština, kastilština, portugalština, katalánština, baskičtina

Franko-iberská unie (francouzsky L'Union franco-ibérique, španělsky Unión franco-ibérica, zkráceně UFI) je soustátí nacházející se v západní Evropě. Jedná se o konstituční monarchii, v jejímž čele stojí král František III. Hlavním městem je Bordeaux.

Geografie

Franko-iberská unie na pevnině sousedí pouze s dvěma státy a jedním závislým územím. Východním sousedem Franko-iberské unie je Německá říše. Hranice probíhá na toku řeky Sommy od jejího ústí do Lamanšského průlivu přes Amiens až po obec Ham, pokračuje na linii Ham-Tergnier. Zde navazuje na tok řeky Serre až k obci Fraillicourt, odtud pak v linii k městu Rethel a proti proudu řeky Aisne na Bar-le-Duc, Commercy a Toul. Poté se táhne podle toku řeky Madon na jih k Lerraine a přes Charmois-l'Orgueilleux k řekám Coney a Saóne až po Vespul. Odtud pokračuje přes města Lure a Belfort k vrcholům Mont Renaud, Gyps a Moron k Bielu, dále podél Neuchatelského jezera k Laussane a Lemanského jezera k Ženevě. Zde končí hranice s Německou říší a začíná hranice s Ivrejským velkovévodstvím. Od Ženevy směruje na jih v linii Annecy-Chambéry-Grenoble-Gao, zde se stáčí na východ a přes vrcholy Grand Bérard, Mont Ténibre a Mont Mounier ke svobodnému městu Monako.